OREGO 
aplikacja AML  

Czym jest AML?

AML, to skrót Anti Money Laundering, który po przetłumaczeniu oznacza przeciwdziałanie praniu pieniędzy. W polskim systemie prawnym jest takim samym wymogiem jak np. ochrona danych osobowych czy bezpieczeństwo i higiena pracy w prowadzonej działalności gospodarczej. Dotyczy wszystkich form jej prowadzenia, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez spółki czy pozostałe jednostki organizacyjne.

Szczegółowe wymogi zostały opisane w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Ustawa ta nakłada szereg obowiązków, których celem jest zapobieganiu praniu pieniędzy a z drugiej strony zapewnienie firmom mechanizmów, które uchronią je przed podejrzeniem uczestnictwa w tym procederze.

Dla osiągnięcia tego celu należy wdrożyć odpowiedni zestaw procedur wspomaganych w codziennej pracy z klientami i transakcjami naszym systemem - kontakt

Oferujemy aplikację, wraz z kompletem szablonów dokumentów AML dla wybranych rodzajów instytucji zobowiązanych. Nasza aplikacja umożliwia wdrożenie opracowanych procedur, przeszkolenie pracowników, monitorowanie procesów w działalności, pracę z klientami. Daje też możliwość cyklicznej modyfikacji i ponownego wdrożenia, wraz z przeszkoleniem, dokumentacji AML. W przypadku kontroli aplikacja umożliwia wygenerowanie pakietu kontrolnego, który udokumentuje działania zgodne z wymogami ustawy.

Procedura AML

Kompletny szablon procedury AML, czyli dokumentu, który opisuje aktywności instytucji obowiązanej w myśl ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.

Szablon ten zawiera wszystkie wymagane aspekty przez ustawodawcę oraz opisuje działania podejmowane przez instytucję obowiązaną.

  • Identyfikacja ról z opisem ich obowiązków.
  • Ocena ryzyka instytucji obowiązanej.
  • Środki bezpieczeństwa finansowego.
  • Identyfikacja klientów w kontekście AML.
  • Ocena ryzyka klienta.
  • Analiza okoliczności transakcji, monitorowanie klientów, zgłaszanie transakcji podejrzanych.
  • Procedura wstrzymania transakcji i dokonywania blokady klienta.
  • Przekazywanie informacji Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej.
  • Procedura anonimowego powiadamiania o nieprawidłowościach.
  • Szkolenia.
  • Kontrola.
  • Zasady przechowywania i ochrony udostępnianych danych.
  • Rozbieżności między CRBR a ustaleniami instytucji obowiązanej.
  • Dokumentowanie utrudnień dotyczących ustalenia beneficjenta rzeczywistego.
  • Przepisy karne.
  • Załączniki (m.in. oświadczenie o beneficjencie rzeczywistym, oświadczenie o statusie PEP, informacja w sprawie identyfikacji klientów, wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, formularz ryzyka instytucjonalnego i indywidualnego).

Poznaj naszą aplikację

Bez ryzyka, płatności, zapraszamy do kontaktu: 
tel: 22 230 20 70
Kontakt z nami

W ciągu 24 godz. 
odezwiemy się do Ciebie

Thank you! Your message has been sent.
Unable to send your message. Please fix errors then try again.